SoRa - 2008-06-12 21:51:07

Jest to gra typu MMORPG, w którą gram 2 miesiące i przypadła mi do gustu. Gra posiada dobra grafikę.

Cabal koreańskiego studia EST Games to kolejny przedstawiciel, coraz popularniejszego, gatunku MMORPG. Twórcy proponują swoistą mieszankę elementów klasycznych dla RPG, ubarwionych koniecznością rozwiązywania zagadek logicznych i doprawionych dużą dawką akcji (ze zdecydowaną przewagą tych ostatnich).

Historia rozgrywa się w krainie Navereth, niegdyś kompletnie zniszczonej przez siły natury. Wówczas ludzkość podniosła się po upadku dzięki grupce wizjonerów, wielkich mistrzów Force Power. To oni poprowadzili ocalałych ku odrodzeniu i lepszej przyszłości. Minęły wieki, świat wydaje się zapominać o tragedii mającej miejsce tysiąc lat wcześniej, a tymczasem uśpione zło znów podnosi głowę. Gracze wcielają się w postaci herosów zamieszkujących Navereth. Każdy ma szansę zostania bohaterem, tym który odkryje wielki spisek, i zapobiegnie ponownej zagładzie.

Do wykonania jest całe mnóstwo questów związanych z główną intrygą, jak i zadań pobocznych. Gracze przemierzają, w pojedynkę lub w grupach, olbrzymi świat składający się z około trzystu lokacji (głównie podziemi). Gra wymaga nie tylko zręcznych dłoni ale i giętkiego umysłu, na swej drodze bohaterowie spotykają niemało zagadek i pułapek wymagających logicznego myślenia. Jednak najważniejszym aspektem w Cabalu jest walka. Navereth aż roi się od bestii pragnących włączyć Cię do swego menu. Niejeden raz staniesz także oko w oko z graczem mającym wrogie zamiary (PvP). System walki nie ma nic wspólnego z RPG – owymi turami lub nieśmiertelnym zestawem attack–magic–defend–item. To czego doświadczamy w Cabal to błyskawiczna, krwawa i dynamiczna młócka rodem z najlepszych bijatyk. Na pierwszy plan zdecydowanie wysuwa się akcja, potyczki są niesamowicie szybkie i widowiskowe. Bohaterowie dysponują niemałą ilością ciosów, ale autorom udało się stworzyć łatwy do opanowania system sterowania, dzięki czemu, sprawnie poradzą sobie zarówno wielbiciele gier akcji, jak i Ci którzy nie mieli większej styczności z bijatykami.

Cabal ma jeszcze jedną zaletę: programiści z EST Games, stworzyli silnik graficzny pozwalający zachować wysoką jakość detali nawet na słabszych maszynach.

Do wyboru mamy 6 klas postaci :

http://img262.imageshack.us/img262/5348/archer2ok6.gif

Force Archer
Wśród autentycznej szóstki "Force Archer", "Force Shielder" i "Force Blader" nie pochodzą z "Sage Tower" jak inne 3 klasy. Powstawały niezależnie przez setki lat od "Nevareth Exodus-a". W przeszlosci byly nazywane mianem "Force Handler", ale teraz stało się nazwa wszystkich 6 klas.

Wśród niezależnych mocy bojów, "Force Archer-rzy" pochodzący od grupy "Wizard". Zauważyli potencjał mocy magicznych dalekiego zasięgu, i uczyli się jak powiększać potencjał mocy magicznych. Pośród "Force hendlerów" jest wiadome, że związek miedzy zasięgiem a przestrzenia jest odwrotny do proporcji pomiędzy przestrzenia a siłą.

Twórcy mocy "Force Archerow" byli bardziej zaintrygowani dystansem i prędkością niż przestrzenia a mocą. Ustanowili intensywna daleko zasięgowy atak mocy dla "Force Archer-ów", i stworzyli "Crystals"(kryształy) zaawansowana wersje wizardowych "Orb-ów", Które były bardziej wyspecjalizowane w kontrolowaniu mocy niż powiększaniu jej. To znakomite wynaleźisko dało w rezultacie, "Astral Bow" które pomniejszało ryzyko utraty mocy podczas używania mocy dalekiego zasięgu i polepsza kontrole mocy i szybkości ataku w tym samym czasie. Kontrolowanie kryształów wymaga minimalnej siły fizycznej.

Force Archerzy nie poruszają się zbytnio w porównaniu do innych klas przez ich unikalny styl walki, noszą taki armor jak "Battle Suit Set" z kontynentu Pastur, który ma lepsza obrone niż lekki amor z materiału.

Doświadczeni Force Archerzy mogą używać szybkich ataków dalekiego zasięgu, jeżeli osiągną "master lvl" w kontroli mocy mogą wykonać potężne uderzenie w przeciwnika z dalekiego dystansu które zabije go jednym strzałem.


http://img511.imageshack.us/img511/3894/imageforcebladerua6.gif

Force Blader
Badania dotyczące Force Bladerów przyniosły owocne rezultaty w ustanowieniu umiejętności Force Baderów, lecz nie było to zbyt satysfakcjonujące. Umiejętności Force Badera nie były tak silne jak umiejętności Badera, a ich moc magiczna nie była tak potężna jak ta Wizarda lub Force Archera. Nie byli w stanie również używać suportu magicznego, takiego jak Force Shielderzy. Musieli odnaleźć inną drogę by zwiększyć moc. Po długich badaniach odkryli, że używanie miecza i zaklęć magicznych w tym samym czasie zrekompensuje ich słabości. Wtedy to stworzyli unikatowe umiejętności bitewne jako „Magic Sword Skills” (Magiczne umiejętności miecza).

Od kiedy Force Bladerzy musieli być równie umiejętni w szermierce jak i w używaniu magii, próbowali utrzymać balans pomiędzy treningiem w sile fizycznej jak i inteligencji. Chociaż nie wiele jest jeszcze mocy magicznego miecza, to i tak forcebladerzy mogą łączyć technikę miecza i magii. Dobrze doświadczeni Force Bladerzy potrafią łączyć wszystkie techniki miecza z dowolną techniką magii i zadawać większe obrażenia łącząc miecz z magią.


http://img517.imageshack.us/img517/7549/imagebladerab1.gif

"Bladerzy" opanowali "second form of force" (drugą formę mocy) która została dziedziczona od Nevareth Exodusa. Wierząc "Sage Tower", umiejętności baldera pochodzą ze sztuki walki która była ćwiczona na wschodnim kraju zagubionego wieku. Ta sztuka walki była odkryta i utworzona podczas Honorowanego wieku .Pierwsza generacja 7 sages potem wynaleziono teraźniejsza formę umiejętności bladera.Ich ćwiczenia to koncentracja na maxymalizowaniu umiejętności fizycznych przez użycie mocy, i ich prioritize dazzling technique i szybkość ponad destruktywną moc. Z początku, używali różnych typów broni, ale szybko zdali sobie sprawę z tego, że najlepszym partnerem dla ich mocy są 2 miecze, i postanowili przy nich pozostać. Od tamtego czasu używają jedno lub dwu ostrzowego miecza jako ich główna broń, noszą lekki armor jak "Martial suit set" z kontynentu Huan dla szybkości. Tak jak Warriorzy, bladerzy maja ograniczone rozumienie mocy, i dlatego bardziej praktykują siłę niż wiedzę o mocy, która wymaga inteligencji.


http://img125.imageshack.us/img125/1153/imageforceshieldergu9.gif

Force Shielderzy specjalizują się w kontrolowaniu mocy na krótki dystans, oznacza to, że są słabi w atakach na dł‚ugi dystans. Jednakże słabość t‡a przykrywa ich suport magiczny zwiększający siłę™ ataku manipulując zewnętrzną mocą wokół ich ciał‚. są to metody, które pokrywają się™ z mocami Wizarda. Ta rewolucyjna inwencja stała się™ punktem zwrotnym w stylu bitewnym Nevareth’u. Force Shielderzy muszą sporo zainwestować‡ w siłę™ fizyczna by korzystać‡ z Armoru. Muszą również inwestować‡ w zwinność‡ by zwiększyć‡ siłę™ ataku, ponieważ mogą korzystać‡ tylko z miecza jednorę™cznego. Doświadczeni Force Shielderzy znają przerażenie drogi manipulacji Astral Shieldem oraz mogą stworzyć perfekcyjną obronę™ jeśli są mistrzami w kontrolowaniu mocy na krótki dystans.


http://img253.imageshack.us/img253/2761/imagewarrioroo4.gif

Warrior's (wojownicy) są jedynymi, którzy odziedziczyli "pierwszą formę™ mocy". Praktykują siłą™ fizyczną poprzez używanie mocy, a nie poprzez jej manipulacją i w ten sposób droga wojownika wymaga bycia lepszym w sile fizycznej niż w innych formach mocy. Jako ich priorytet siła fizyczna, technika walki i szybkość‡ pozwalają na emocjonujące i dynamiczne walki. W przeciwień„stwie, manipulacja mocy jest dla nich ciężka do pojęcia, a więc przywiązują mniej wagi do inteligencji w trakcie ćwiczeń„/praktyk. Jednakże znakomicie doświadczeni wojownicy są wstanie obudził swoje ukryte umiejętności poprzez używanie mocy, by stali się™ berserkerami i przyzywając‡ Bronie Astralne przechodząc duchowe przebudzenie mocy.


http://img406.imageshack.us/img406/4967/imagewizzardic8.gif

Wizardzi opanowali "last form of force"(ostanią formę mocy). Manipulują mocą aby nadrobić swoja fizyczna słabość.Tak jak umiejętności miecza, moce magiczne powstały podczas Lost Age, ale odkryta teoria wskazuje Honorable Age jako pierwszy raz kiedy magia została użyta jako umiejętność bitewna, teraźniejsze formy magii zostały wynalezione przez pierwsza generacje 7 sage. Jeżeli moc miecza używa mocy do maxymalizowania siły fizycznej i destruktywnej mocy, moce magiczne nie są tylko metodami walki ale także nauka która używa mocy w obrębie jednego do manipulowania zewnętrznej mocy w tworzenie silnej energii.W wczesnych latach Nevarethu, używali typu kontrolera mocy zwanego "Force Stick" ale wraz z rozwojem Core technology zaczęli używać agresywnego kontrolera mocy zwanego "Orb-em".Orb jest 1-reczny, co znaczy ze wizardzi mogą nosić orby w obu rekach do podwojenia ich mocy. To także prowadzi do możliwości używania paru mocy magicznych naraz.Wizardzi inwestują mnóstwo wysiłku w intelignecję w pragnieniu lepszej kontroli mocy. Nie maja dużo siły fizycznej i preferują lekkie zbroje takie jal: Martial Suit set. Wierząc nie potwierdzonym teoriom, unikają noszenia metalowych armorów ponieważ nie pozwala im kontaktować się z zewnętrzną mocą. Dobrze doświadczeni wizardzi potrafią używac mocy magicznych z łatwością, i zadawać ogromne obrażenia pojedynczym atakiem.

Żeby pobrać grę należy się zarejestrować na tej stronie http://www.cabalonline.com/

Kilka screen'ów :

http://www.mmo.vn/home/images/uploads/20071015_cabal_huthbbyzvx.jpg

http://www.cabalonline.com/newsletters/060906/Cabal(Ver1046-060905-2217-0000).jpg

http://cabal.mmorpg.bz/images/cabal06.jpg

http://img443.imageshack.us/img443/5295/update10vf5.jpg

Nokirino - 2008-06-13 11:28:19

Grałem w tą grę doszedłem do 10 lvl i mi błąd wyskakiwał. to odinstalowałem bo nie dawno ściągnęłem....

Grałem Force Archerem.....

Głuuuupia.....

SoRa - 2008-06-13 12:51:44

Gra robi sie ciekawa gdy ma się ponad 60 lv

Nokirino - 2008-06-13 16:41:49

Oooo jeny że są wojny Nacji to wiem....


Miałem 46 lvl  Force Bladerem....

:strongmen:

SoRa - 2008-06-14 13:01:40

Ale wojny nacji zaczynaja sie od 95 lv

Zabuza - 2008-06-14 13:13:58

ja gram wojownikiem  i mam 41 lvl

SoRa - 2008-06-14 16:10:01

Ja gram warriorem i mam 59 lv

Sasek - 2008-06-18 19:56:38

Ja nie grałem i gra wydaje sie głupia i to tylko po zobaczeniu jednego screena ((takie zamieszanie -.-))

SoRa - 2008-06-18 20:03:38

jak nie lubisz rpg to nie moja wina -.-